Monday, April 18, 2005

Ang amun pag-uli sa Antique-II

Gani sa amo dya nga paminsarun, nagsaka run kami sa van nga gin-arkila kang mga ginikanan ko halin sa San Jose. Nag-deretso kami sa syudad kang Iloilo para mag-igma sa andang paborito nga Chinese restaurant. Halin sa airport nakita ko ang duro nga mga pagbag-o sa Iloilo, kag ang kaduruhun nga mga tawo kag mga sarakyan. Nag-agi kami rugto sa bag-o nga dalan rapit sa baybay para malikawan namun ang trapik sa mayor nga dalan kang ciudad, kag short-cut gali dya hay sa dali lang nga tyempo, nakalambot run kami sa downtown rugto sa Summerhouse Restaurant. Tungod Christmas Day duro ang mga tawo sa restaurant. Nag-order si Daddy kang mga paborito namun nga mga pagkaun. Ang sabor kang pagkaun parehas lang kang una, kag daw nagtime-travel ako. Nadumduman ko ang mga tyempo kang una nga naga-agto kami sa Iloilo kag magkaun kang amo man dya nga mga pagkaun. Ang amon igma nangin preview kang mga pyesta nga amun ma-atubang sa mga sunod nga mga inadlaw. Ahay, ang ginatinguha namun nga low-fat kag low-salt diet daw madura sa tunga kang mga naga-laraway nga mga pagkaun sa atun banwa.

Nag-agi kami sa baraklan kang mga prutas antes mag-pauli sa San Jose. Mga alas dos gid kami naka-halin sa ciudad kang Iloilo kag nag-padayun pa-San Jose. Ang mga banwa sa Iloilo nga gin-agyan namun manami run ang dalan nga aspalto, pero hasta lang man gali dya sa sagwa kang Tiolas. Pag-abot sa sangka tulay pagkatapos kang Tiolas nag-umpisa ang amon kalbaryo sa dalan. Nalu-uy ako sa akun mga ginikanan nga nabudlayan sa tama gid ka-undag kang sarakyan tungud ang dalan tama gid ka sayud. Daw sobra pa sa dalan rugto sa gin-agtunan namun nga liblib sa Laos. Karadlawan nga daw kasubu hay sa kilid kang mga dalan nga dya may mga karatula nga naga-hambal nga atun nga dalan atun andaman. Ang pag-asa lang nga nakita namun nga gina-preparar man ang dalan para mapadayun ang aspalto. Pero hambal kang iban nga buhay run kuno nga amo dya ang sitwasyon, pero wara pa napadayun ang obra. Mga sangka oras gid nga amo kadya ang tumbo-tumbo namun sa van. Bisan natuyo kami kag nami daad magturug garing hay hindi gid puede sa sobra ka-undag kang sarakyan. Nagpino run ang dalagan pagka-abot namon sa sagwa kang Guinsang-an. Abu, sakto gid man gali ang istorya nanda parte sa aragyan nga dya nga grabe gid kasayud. Sa pinsar ko lang nga mas mayad pa kang una mga mid-1980s daw kanami lang magbyahe sa mga bukid nga dya.

Pag-abot run sa Guinsang-an daw nagalupad lang ang van hay nami run ang karsada. Daw kanami man makita ang mga pamilyar nga mga ralantawun, ang kilid baybay, ang palibut nga berde pa, ang mga balay kag mga eskuelahan. Nabatyagan ko gid ang kahidlaw sa Antique kang ginbuksan ko ang bintana kang van, kag ang dapya kang hangin nga wara gid ti parehas amo ang nagharuk sa pungyahon ko, bilang pagbaton sa akun nga pagbalik.

Daw kadasig lang ang byahe halin sa Malandog, tapos sa poblacion Hamtic, kag pa-San Jose. Hindi lang man-an na-agyan run namun ang SAC, Bagumbayan, Central School, Cathedral kag brubhay ang EBJ plaza run gali. Nagliko kami sa atubang kang capitol kag nag-agi gid sa mayor nga dalan sa atubang kang dali run lang mag-abri nga Jollibee. Derecho kami sa amon kalye sa Rosario St. kung sa diin daw parehas man gihapon ang mga balay kag mga tawo nga nakita namun. Duro pa gihapon ang naga-taratambay sa kilid kang dalan, may naga-sipal sa lupa, may naga-basketball, may naga-istoryahanay, kag may nagatagay kang irimnon. May mga ayam nga kutimun nga naga-libot libot man. Dumduman ko ang kalye nga dya nga adlaw-adlaw ko gina-panaw kang una halin sa balay pa-agto sa eskuelahan sa aga kag pagbalik sa hapon.

Pag-abot sa balay namag-o man ako hay nagla-in man ang landscaping. Nami man nga makita ang mga naga-burulak nga mga tanum, nga lain-lain ang anda nga kolor kag hitsura. Ang kakapoy sa byahe nadura man pag-abot sa balay kag makakita kang pamilyar nga mga ralantawun. Ilabi na gid kang makita ko man ang sangka libayun ko kag ang anang pamilya nga naga-istar imaw sa akun mga ginikanan. Daw kanami lang nga makauli man, hay nabatyagan ko lain nga pangabuhi rugto kag sa amun ginhalinan. Natural lang hay bakasyon ang tuyo namun sa pag-uli, gani wara kami naga-paminsar kang mga obra kag responsibilidad sa opisina nga ginhalinan namun.

No comments: