Monday, April 18, 2005

Ang amun pag-uli sa Antique, Philippines-I

Halin kang 25 Dec 2004 hasta 5 Jan 2005, rugto kami sa San Jose, Antique para magbakasyon. Abril 1999 pa ako urihi nga nag-uli sa San Jose, sobra run lima ka tuig. Sa duro nga nabatian ko nga nagakaratabo sa probinsya ta, may mayad, may malain, daw naga-agaw-agaw ang baratyagun ko sa akun nga pag-uli. Mga pamangkot sa akun paminsarun amo dya: masadyahan ayhan ako sa akun pag-uli? Ukon, kalbaryo/problema lang ang akun masugata? Matuud nga rugyan ang ‘excitement’ hay magkirit-anay kag mag-iririmaw ruman kami kang akun mga ginikanan, mga bugto, mga parientes kag syempre mga amiga/amigo ilabi na gid ang akun mga klasmeyts sa SJA, may rugyan man nga nagapugung nga hindi gid mag-over-excited basi bala nga madismaya lang sa urihi. Pero nag-daug gid syempre ang handum ko nga makauli. Ilabi na gid nga nakabaton ako kang CD ni Dante Beriong nga gintugro kang libayun ko, kag ginapamatian ko ang kanta na nga, Mauli gid takun sa Antique.

Nag-abot kami sa Manila kang 24 Dec halin sa Bangkok, kag pagkasunod nga adlaw naglupad run kami paagto sa Iloilo. Kang nagaplano pa lang kami para sa domestic flight namun napinsar man namun ang mag-derecho lupad sa San Jose. Ugaring hay duro ang mga konsiderasyon kag nagdaug gid ang desisyon nga mag-PAL paagto sa Iloilo. Gin-alaw-alaw kami kang akun mga ginikanan sa Iloilo. Tudo lipay ko nga makita sanday Daddy kag Mommy. Ang urihi namun nga pagkit-anay katong Dec 2001 pag-agto nanda sa Thailand. Nakita ko ang mga pag-baylo nga dara kang mga tuig nga naglipas, sa andang kalawasun. Ginapunggan ko ang akun luha hay duro ang mga tawo. Nakita ko man ang kalipay sa anda nga mga guya kag sa andang pagkupkup kanakun kag sa bana ko. Bisan pa nga kabudlay magbyahe halin pa-Iloilo, gin-abat gid nanda kami.

Sa Iloilo airport parehas man gihapon nga naga-aragaway ang mga porter sa pagbu-ul kang customer kag sa pag-hakwat kang mga bagahe. Ang akun bana nga wara na-anad kang porter-porter nga dya, hindi magsugot nga itugro sa porter nga kilala ni Daddy ang amun mga bagahe. Ejemplo kang lain-lain nga kultura nga nag-bunggu-anay, kag ayhan maga-resulta sa kahadluk sa pinsar kag baratyagun kang estranghero. Ginhutikan ko ang akun bana nga itugro na run lang ang bagahe namun hay kilala man namun ang porter.

Gin-padumdum namun ang amun lawas nga kami naga-bakasyon kag mag-enjoy, gani hindi namun pag-i-analisar ang kada makita namun para mabatyagan gid ang kasadya sa amun palibot.

No comments: